Sikap pendiam~Bapa Mithali~

Bismillahhirrahmannirahim.

Assalamualaikum semua :-) Alhamdullilah saya masih boleh bernafas dan melihat anugerah ciptaan Allah. :D hope semua sehat2 hendaknya. Aamiin. Okay,nak bagitau dulu, Part mukadimah nak buka cerita ni saya lemah sikit. xtahu nak cakap apa.. main bantai Ja. agak lama rasanya saya tak update blog. idea tak ada lagi. btw,tak ada pun nak baca entry saya ni. mungkin sebab lagha etc. Kali ni tergeraklah hati saya nak berblogging.Alhamdullilah . segala puji bagi Allah :-) Ok,saya start yaa. ~~>

Lelaki pendiam--->



Ya,secara Jujurnya saya seorang lelaki yg pendiam atau biasa orang kata tak banyak cakap. saya rasa mungkin  ikut bapa saya kot. bapa saya jenis tak banyak cakap. Orang dia tenang. kalau bapa saya buka mulut pun untuk hal hal yg penting Ja. Ramai ramai adik beradik saya,sayalah paling kuat mengikut perangai bapa. Dari segi rupa pun,muka saya tak jauh dengan bapa saya. Masa umur saya belasan tahun dulu ramai kawan kawan segan nak tegur saya,ni sebab saya asyik membisukan dirilah. kadang2 saya pun tak faham sangat dengan perangai saya ni.ALLAHURABBI. dahla pendiam,pemalu pulak tue. dasyat x?? apapun saya tidak anggap ini sebagai satu beban,malahan saya lebih selesa.tenang sangat. saya selalu rasa malas sangat nak becakap,tapi masa nak becakap tue tiba2 lupa pulak ayat nak dikeluarkan. Akibat daripada sikap saya yang pendiam tue,saya tak berapa ramai kawan,dan saya hanya berkawan dengan segelintir sahaja. kawan kawan 'ANGIN'tue memang ramailah.setakat tegur macam tue jaa tapi bukan segalanya. Masa tengah lepak dengan kawan2 pun ramai yg dah kata,'kenapa kamu tak bercakap ni??' lantas saya senyum Ja. saya katalah saya tengah mendengar diorang bercakap. Dahulu saya pernah digelar 'Brader Cool'@'Budak misteri'.panggilan budak misteri tue hasil daripada mulut segelintir budak perempuan. apa pasal saya pun tak tahulah. saya suka buat hal sendiri,Jalan kesana kemari sendiri. macam tak ada kawan ja kan?? huwaa. kawan2 panggil ajak lepak pun saya asyik tolak ja pelawaan tue. Tapi itu duluuu. sekarang saya xseteruk seperti dulu,saya dah pandai pok pek dah sekarang walaupun sisa sisa tue masih ada. mungkin sebab dah semakin dewasa agaknya. keyakinan tue makin bertambah sikit. hee. yang saya herannya,masih ramai jugak yg detect saya seorang yg pendiam sampai sekarang walaupun saya cover kononnya tak mahu menampakkan yang saya ni pasif sangat.huuu ! ermm,kalau ternampak saya komen atau taip banyak kat facebook tue,sebenarnya saya bukan macam tue. di alam maya jaa saya banyak cakap kot. realitinya x. -_-' serius!! Orang kata diam ada dua Jenis:A)pendiam sebab dia tue pemalu.
                                                           B)Pendiam memang sebab dia pendiam.
secara Jujurnya dua dua kategori saya adaa.


Bapa Mithali--->

Bapa Mithali InsyaAllah syurgalah tempatnya. Aamiin. rasa best pulak Jadi bapa ni. Dapat dodoi anak,bawa anak berjalan2,boleh bermanja dengan anak,Jaga makan minum anak. huwaa ! anakkk sayaaa comelll. heheheh ! setiap kali saya terlihat seorang bapa bersama baby dia mesti saya ushaa. bestnya dapat jadi bapa.Allahuakbar !! anak adalah harta kita. aset yang tak ternilai tue. Apapun paling best tengok seorang bapa bermain dengan anak dia contohnya macam di khalayak ramai.(shopping mall). Dahla anak comell,bapa baik pulak tuee. Mudah mudahan panjang umur,ada jodoh dapatlah saya berkahwin. huwaaa! Assalamualaikum my future wife,moga kamu dalam kalangan orang yang baik baik. mesti anak kita baik2 jugak kan?? hee. btw,sory kalau saya seorang yg rock. hee.Apakah?? -_-' Okay,Assalamualaikum my future wife,sediakah anda menjadi ibu kepada anak saya?? *nakal. siapa isteri saya nanti saya pun tak tahu.




Penulis : Brader ZaiNi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Sikap pendiam~Bapa Mithali~ ini dipublish oleh Brader ZaiNi pada hari Saturday 26 May 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Sikap pendiam~Bapa Mithali~
 

0 comments:

Post a Comment

Followers