Sifat buruk yg mula-mula aku Tak boleh terima sebelum gua bole terimaa .

assalamualaikum :D

Ni kisahh taun 2006 . masa tue aku duduk d form 4 . adalah seorang awek ni yang baru yang pindah sekolah kamii . first tue aku pun xsedar kehadirannya sedangkan kami ni berebelahan kelas jaa.. setiap masa rehat mesti ada kawan aku duk usha awek kelas sebelah . aku pun heran jugakk. apa kajadahnyaa kawan2 aku ni duk ushaa awek .awek mana aku pun xtau . lantaklaaa !aku buat2 cool jaa . -,- malas sebenarnyaa nak amek tau kalau benda tue xdak kaitan dengan aku kecuali dorang bgtau kenapa dorang buat mcm tue .


padaa keesok esok kan harinyaaa baru aku dapat tau kenapa dorang duk phewitt! phewitt ! hari2 . masaa tue aku duk lepak d pintuu belakang kelass. kebetulan adalah kawan aku duk intai2 awek tuee . then dia bgtau akuu: KAWAN AKU: Jai,ko xheran kaa kenapa aku selalu intai kelas sebelah?? katanyaa penuh semangat.
    
         AKU: xJugakk. kau memang memang sukaa buat bendaa yg aku xfaham. biasalahh tuee. -,-

         KAWAN AKU: d kelas sebelah tue ada awek baru pindah sekolah sini . sinilaa tengok . heee ! aku
                                    tengok mcm cun Jaa. alim dia bukan main lagi. mengalahkan ustazah .
                                    dia pakai tudung labuh.xsilap dia bekas budak sekolah agamaa .

       AKU: owhh ! oklaa tuee. agak rare la jugak kalau ada awek tudung labuh d sekolah Ni . biarlah diaa.!

      KAWAN AKU: ehh,Bajet laa tue xmau layan awekk . cheitss ! mcm xdak perasaan laa engkau Jaii .

      AKU: kalau adaa pun aku bole buat apaa. setakat tengok jaaa tp xngoratt . -,- (besala,gua kan malu2 :P)

      KAWAN AKU: mana2laaa . aku nak ngorat dia nanti . tuelaa aku duk intai nii . HAHA ! aku masuk
                                 duluu.


selepas kawan aku masuk aku duk termenung sambil berkata dalam hatii "awek mana yg dorang maksudkan ni??" batang hidung pun xnampakk . jadi curious pulak akuu . hmmm !
ahhh,xbolee jadii. aku pun mau jugak tengok2. :D sebelum tue aku duk intai kawan2 aku yg adaa dalam kelas kot2 dorang tengok aku intai awek tue maluuu bhaiii . eww ! ewww !

aku pun pikir mcm manaa nak pura2 p kelas sebelahhh . HAHA ! okay,aku dah dapat satuu ideaa. kebetulan d kelas sebelah tue adaa kawan rapat akuu. jadi aku pura2 panggil dia ajak borak2 entah apo apo entahhh. tp mataa aku ke lainnn . aku tengok muka kawan aku mcm pelik jaaa tengok aku. dia pun xtau apa motif aku panggil dia tibaa tibaa.


lepas borak2 tuee aku terus ke kelas akuu and duduk diam2 . sekali lagi aku bermonolog dalaman "cun jugakk awek sebelah tueee . memang untung siapaa dapatt .. ajak jumpaa makk bapak pun konpom dorang senyum sampai ke telingaaa" then aku tersenyum sendirii . kalau tengok mukaa xlaa beautipull manaa. tp gua sukaa caraa dia berpelakuan n dress up semuaa . sejuk hati akuuu .

bulan kedua pada tahun 2006 awek tue bersekolah sini , tibaa2 dia senyum dengan akuuu . siap beri salamm lagiii . pehhh ! jadi aku jawaplaa salam diaa walaupun muka aku malu2 cat.  masa tue aku lalu depan kelas diaa nak masuk kelas . rasa2 nak jatuh pulakk jantung akuu ni. cair babee .

bolee dikatakan setiap kali dia berselisih dengan akuu mesti dia duk senyum n sapaa akuu. oh,sungguh baik diaa ! ewww ! gua sukaa awek2 profesionall ni . jenis rilekkk . cool laaa !

terus terang akuu kataa.,setiapp kalii aku nak gerak2 p manaa2 masa P&P aku xkan laluuu d depan kelas diaa . diaa sukaa tegur akuu . aku maluuu laaa . apa sebab aku pun xtauu . aku ni mcm pelik2 sikitt .

elak2 punyaa elakk secara kebetulann kelas aku dengan kelas dia disatukann sebab cikgu nak buat extra class . alamakkk,mcm mana ni?? aku maluuu laaa nak berdepan dengan dia nnti . memang beban laa kan kalau org malu2 xbertempat mcm aku niii . ermm,tp skg aku xmcm tuee la ok !

Ok,makaa kami pun disatukan kelass . aku org pertamaa yg dia sapaa. pehhh ! kebetulan jugak mejaa aku masa tue berdekatan dengan pintu masukk. kalau org masukk mesti terus nampak mukaa aku.

bagi aku dia laaa antara wanitaa perfect yg pernah aku jumpaa. sungguh prooo ! owhh yeahhh . dah laa prooo,keluaran dari skola agamaa pulakk tuee . alimm bukan main lagiii . rare laa, dia laa satu2nyaa pelajar tudung labuh masaa tuee . caraa dia becakap n bergaul pun nampak sgt kelembutannn .


suatu hari nii masa aku pergi ke bandar untuk membeli sayurr n ikannn yang mak aku pesann. masa tue mak aku giat bernigaa makanan d pasar minggu selepas dia berhenti kerjaa menjadi kerani koperasi . kesiannn makkkkk ! (lari tajuk. heee ! ) masa aku nak pergi pasar tuee tiba2 aku terserampak dengan awek tudung labuh lagi alimm tue tengah dating dengan pakwe diaa . siap peganmg2 tangan lagii  sambil berpelukan..pakaian awek tue xmacam cara dia berpakaian d sekolahh . aku tengok rambut dia panjang terurai kekuningan . pehhh .. baju ketat ,seluar ketatt.. bentuk body memang nampak laa . nasib dia xnampak akuu . hee ! berani jugak dia. xtakut kantoi dengan family kaa??

kecewaa jugakk aku sebenarnyaa,selamaa ni gua telampauu pikir yg dia tuee baik jaa. aku xdapatlaa terima kenyataan yg duia begituu.hmmm ! kemmana pergii ilmuu agamaa nyaa??? kenapa dia mcm tue sekali??? selama ni aku sentiasa pikir baik pasal diaa,xsangkaa dia mcm tue. aku bukan nak dia punnn . tp aku rasa kecewaa ja tengok perangai diaa. hmmm ! kesiannn jugaklaaa . pakwee diaa serupaa mat mat punkk dia bolee cairrr . :( bg aku dia adalah terburuk masaa tueee . xpaalaa,xnak bgitau orgg . lantak dialaa . gerammnyaa akuu .


thennn aku terpikirr, manusia skg ni manaa ada perfect kan. hmmm! setiap org tue mesti adaa kesilapann. apapun kitaa saling2 mendoa2kan laa antaraa satu sama lainn . dapat pahalaa jugakk. ohh,aku xbolee nak pikir2kan sgt kesalahan org lainn,aku pun xbetul jugak . kehkehkeh ! ehh,mesti korang rasaa lain kan kalau manusia yg korang anggap baik tiba2 buat kesalahann?? tue yg gua nak sampaikann . okbai !

Penulis : Brader ZaiNi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Sifat buruk yg mula-mula aku Tak boleh terima sebelum gua bole terimaa . ini dipublish oleh Brader ZaiNi pada hari Wednesday 4 January 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Sifat buruk yg mula-mula aku Tak boleh terima sebelum gua bole terimaa .
 

0 comments:

Post a Comment

Followers