all about istidraJ . usah gelabah .

assalamualaikum semuaa :D


hye mahasiswi, mahasiswa,pelajar,murid N semua saudara saudari yg bersyukur sekalian .

pernah tak korang rasa hidup korang tertekan disebabkan kesempitan hidup?? opkos laa pernah kan. setadi tp xmasuk2 pernah??bedoa xputus2 pun hasil tetap sama . -,- pernah terpikir x kenapa org yg lalai dngan tuhannya tp hidupnyaa happy bagai dunia dia yg punyaa??  org lain duk santai kurang berusaha sedangkan lu dah nak patah tulang tp hasil suck berbanding drpada org yg kurang usaha pernah?? gua pernah babe.  eww ! btw,gua selalu pikir mcm Ni ------>


kenapa gua xmcm dia,gua baik,gua ingat tuhan,gua penjaga hati,benda2 yg dilanggar agamaa gua xbuat pun. kalau adaa gua terbuat tue gua dah angkat kedua tapak tangan tinggi2 memohon ampun kepada ALLAH .s.w.t .gua selalu baca bahan2 ilmiah berunsurkan agama d buku n internet. adalaa benda2 dosaa yg diutarakan.lepas tue gua selalu bandingkan dengan diri guaa. rasa2 xdak pun gua buat dosaa mcm tue sekali. gua jeles laa tengok org disekeliling guaa yg mampuu n pandai sedangkan dia pijak sejadah sekali setaun tp nasib bulat2 dia pegang. wtf ! -,- ilmuu apaa dorang gunaa gua pun x tau. pakai toyol kott . ohh,sesungguhnyaa gua jeles babe !!! play it cool saJa laa .


pernah dengar maksud ISTIDRAJ x???? mesti pernah kan?? kepada yg xpernah dengar tue mari gua terangkan . ------>



lu kaki clubbing.tp kenapa rezeki lu sentiasa masuk xputus2?? lu setadi xlaa rajin malahan nakal d dalam kelas tp kenapa lu pandai?? guaa rasaa semua kejahatan hampir semua lu dah buat tp lu rilek Jaa. sentiasa bernasib baik. kelebihan yg lu adaa pun sampai lu pijak org lain.apa cita bhaii?? happy benar hidup lu kan. -,-  kesian org2 yg bertakwaa Ni. eww ! Ni laa antara contoh istidraj. istidraj ni adalah pemberian nikmat ALLAH kepada manusia di mana pemberian itu tidak diredhainya. ni sebab dia Jahil la Ni . bagi kitaa yg berdoa,berusaha N bertakwaa kepada tuhan tp masih samaa usah kecewa k ! tuhan sentiasa bersama lu .xlupa jugak dengan guaa. semua Ni adaa hikmah .


kalau nak cakap pasal hikmah mesti adaa yg bangkangkan sebab batang hidung hikmah masih xnampak2??? ye dakk?? pernah lu olang rasaa mcm tue x?? hikmah ur head laa ! ehh,janganlaa mcm tuee . hikmahnya sentiasa adaa tp lu olang jaa yg xnampak . rilek laaa . kita santaii . mngkin bukan hari ni,esok2 gua trust,mesti kejayaan datang dengan kitaa . yg penting kita sentiasa sujud syukur kepada tuhan walau dapat nasib yg biasa2 sajaa . lagi satuu gua nak tegaskan,mngkin d dunia lu bukanla hero atau heroin,tunggu laa d akhirat nanti kita tengok mcm mana.harap lu olang faham. gua bukanlaa nak high profile,tp ni adalah kebenaran,kebenaran dan kebenaran. aceceh !



bagi org belajar tp xberjayaa or sewaktu dengannya----->


lu olang yakin x gua cakap dengan spm,diploma,ijazah,phd DLL seratus bolee berjayaa berbanding org xdak sekolah??? kalau gua,gua xkan cakap org yg ada kelulusan jaa bole berjayaa.eww ! semua bergantung dengan nasib. berapa ramai lepasan universiti,college xdapat kerjaa. malahan kerjaa yg dorang dapat pun x sepadan dgan kelulusan. gaji punyaa laa kecik.syukur jaa ok !   adaa yg xkerjaa2 pun ramaii . gua syorkan lu olang bukak bisnes laa. kalau ada tanah sila main tanam2 apaa yg patut. lu olang juall konpom dapat duit kan . pusing modal supayaa xrugi . ermm,bg org yg xpernah skola pulakk jangan laa lu olang sedih bhaaii . nenek guaa pun xpernah skolaa tp alhamdullilah pakcik2,makcik2 n emak bapak guaa membesar dngan hasil pertanian.berbudilah kepada tanah laa katakan. kalau bolee dan sebetulnyaa bolee lu olang bukaa laa restoran kaa,hotel lima bintang kaa,10 buah restoran kaa,10 buah hypermarket kaaa atau apa2 yg patut mungkin lu olang berjayaa .buat secara perlahan lahanx3!!!  jngan peduli org kataa kalau lu ditempat yg betull . xdak istilah xdak pelajaran xbolee berjayaa.semua xmustahil tanpaa usahaa. lu olang kan penah kataa dimana adaa kemahuan disitu ada jalannn . ye dakk??Jangan nak kata gua becakap main sedap laa. lu olang jangan berani2 nak bangkang gua ok??? kahkahkah !


kepada mangsaa istidraj------>


gua doakan semogaa lu berbahagia dunia akhiratt . jangan hanya bahagia d dunia tp d akhirat lu drop out go to hell . -,- apa lu ingat lu bernasib baik tuhan redhaa kaa?? ehh, Jum kitaa solat berjemahh . nak?? (ayat perli tp serius) sila berubah .


Org ada kelulusan tp masi d takuk yg samaa------>


 tahniah laa sebab lu olang berjayaa menapakkan kaki ke ipt mcm guaa Jugak . harap2 kitaa kitaa akan terus tawakal,usahaa dlm hidup . teruskan laa berdoaa. walau sekecik or sebesar manaa kejayaan sujud syukurr laa kepada tuhan yg satuu . tuhan sentiasa d sebelah kitaa . nikmat tuhan akan datang secara perlahann . trust me ! kitaaa chill . kita tenang .



Org xpernah skolah atau belajar xpandai smpai xnak study------>



eww ! gua nak bagitau lu olang, jangan nak rendah2kan sangat laa org xdak sekolah Ni !!! entah2 olang xdak skola lagi mulia dari lu olang kann . sesungguhnyaa guaa betul2 bangkang kalau org duk hina insan mcm ni.cheitsss ! pantang nenek moyang guaa . d sisi tuhan kita semuaa samaa . lu olang ingat Ok ! nak bajet lettew . btw,lu olang yg xdak skolaa. teruskan berusahaa jugakkk . gua tau kitaa semuaa ada bakat masing2. bakat tue kan kebolehan,jadi bolee laa buat duit . sentiasa berdoaa kepada tuhann . jangan rasa diri tue rendahh nanti gua sedih.ehhh ! -,- semua xmustahill .. gua pernah baca pepatah omputeh,dia kata 'IF U WANT TO BE RICH N HAPPY,DONT GO TO SCHOOL . kalau dipikir2 balik ada betulnya Jugakk . (P/S,yang confuse tue pikirlaa sendiri)


p/s.. if i make u all angry,just rileks . this entry based on past experience. hadoi ! -,-

Penulis : Brader ZaiNi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel all about istidraJ . usah gelabah . ini dipublish oleh Brader ZaiNi pada hari Tuesday 10 January 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan all about istidraJ . usah gelabah .
 

2 comments:

  1. fiuhh.. dapat habiskan jugak bace die punye entry..
    smpai x tau nak kata apew.. penuh jwpn dlm entry :D

    ReplyDelete
  2. kalau nak kata,kata laa . kutuk pun bolee . kehkehkeh !

    ReplyDelete

Followers