ohh betapa manfaatnya stress itu .

assalamualaikum semuaa :D


stres ialah reaksi tabii tubuh badan kita terhadap rangsangan fizikal dan emosi. oleh sebab itu,stres adalah fitrah manusia. maksudnyaa stres ialah keadaan yg pasti berlaku dalam kehidupan kita laa ya kawan2 . :D

Ermm,aku rasaa stress ni bukanlah untuk dihapus.sebaliknyaa kitaa mesti bijak jugak menguruskanyaa.
mesti korang pernah terpikir kann?? kalau xpernah tue aku xtau lahh . memang stress memanjang laa alamatnyaa . bagi aku laaa yg bergelar insan yang  xseberapa mcm kamuu kamuu semua . aku memang kerap memikir kan benda mcm Ni. adaa sajaa bendaaa malang yg kena dengan akuu . musibah sebab apaa aku pun entahlaa. nak xnak kena positif laaa kann . -,-


Ni antaraa manfaat stress yg aku tauu . harap korang semuaa praktikkan jugaklaa .


(1) stres kerana  takut akan kegagalan???  oleh itu korang semuaa meti berani untuk bangkittt. berusahaa kenaa lebihh .

(2) stres takut tidak dilayan mesraa oleh ibu bapaa atau teman yg lain??? maka berbuatlaa kebaikan dengan caraa bertyerus terang serta melakukan benda yg positif bagi membetulkan keadaan.

(3)stres dengan kejahilan kejahilan sendiri???  jangan segan siluu,pergilah laa menimbaa ilmuu .

(4)stres kerana rasa bersalah dengan dosa yg pernah kamu lakukan??? jangan tunggu lagi,pergilah beristighfar dan bertaubat bersungguh .(taubat nasuha).

(5)stres kerana melihat banyak kemungkaran telah berlaku??? bangkitkan laa diri melakukan amar makruf nahi mungkar .

(6)stres kerana mempunyai risiko kesihatan?? jangan tunggu lamaa . sentiasalah jagaa kesihatann.


selepas kamu kamuu membacaa segala persoalan di atas secara langsung kamuu kamuu semua terus berwaspada kan??? mesti ada langkah2 yg kamuu kamuu semua lakukan untuk menangani stres kan?? ye dakk?? kalau akuu pun mesti mcm tue jugakk . ye kotttttt !! keh3 ! btw , semuaa ni bagi gua laa. xtau laaa bagi lu olangg kann . okay,fineee . :D

Penulis : Brader ZaiNi ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel ohh betapa manfaatnya stress itu . ini dipublish oleh Brader ZaiNi pada hari Thursday 5 January 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan ohh betapa manfaatnya stress itu .
 

0 comments:

Post a Comment

Followers